Puhelimen puhdistus

Tietoa koronaviruksen vaikutuksista palveluumme

Arvoisa asiakas, elämme poikkeuksellisia aikoja ja otamme koronaviruksen leviämisen hidastamisen vakavasti. Fonum pyrkii kaikin keinoin pitämään huolta siitä, että asiointisi meillä on mahdollisimman turvallista ja työntekijämme voivat tulla turvallisin mielin töihin myös poikkeustilanteen aikana.

Noudatamme terveysviranomaisten ja Suomen hallituksen ohjeita.

FONUM MYYMÄLÄT PALVELEVAT NORMAALISTI

Haluamme varmistaa asiakkaiden turvallisuuden. Koronavirusepidemian vuoksi kiinnitämme entistäkin enemmän huomiota tilojemme puhtaanapitoon suojellaksemme asiakkaiden sekä henkilökunnan terveyttä. Joten sinun on turvallista asioida myymälöissä myös tässä poikkeuksellisessa tilanteessa.

Pyydämme asiakkaitamme kiinnittämään erityistä huomiota hygieniaan ja huolelliseen käsienpesuun.

TURVALLISEN ASIOINNIN SUUNNITELMA FONUM MYYMÄLÄSSÄ

Asiakasohjeet:

Myymälässä on esillä ajantasaiset ohjeet (digitaaliset näytöt, julisteet, tarrat), joiden tarkoituksena on opastaa asiakkaita turvalliseen asiointiin.

Tehostettu käsihygienia:

Tarjoamme asiakkaille käsidesiä ja suosittelemme vahvasti sen käyttöä. Henkilökunta käyttää käsidesiä ennen ja jälkeen asiakaskohtaamisen. Lisäksi henkilökunnan käytössä on suojakäsineet.

Kasvomaskien käyttö:

Henkilökuntamme käyttää kasvomaskeja ja suosittelemme kasvomaskin käyttöä vahvasti myös asiakkaillemme turvallisen asioinnin varmistamiseksi. Tarjoamme asiakkaalle kasvomaskin, mikäli hänellä ei ole sellaista. Tarjoamme tarvittaessa vaihtoehtoisia tapoja asioida, mikäli asiointi maskin kanssa ei jostain syystä ole mahdollista.

Turvavälien pitäminen:

Henkilökuntamme pyrkii pitämään 2 metrin turvavälin asiakkaisiin ja toisiinsa koko ajan. Henkilökunta ohjaa ja opastaa tarvittaessa asiakkaita pitämään turvavälit myymälässä.

Suojapleksien käyttö:

Palvelemme asiakkaita mahdollisuuksien mukaan aina niin, että suojapleksi on asiakkaan ja myyjän välissä. Käytämme ensisijaisesti niitä asiointipisteitä, joissa on käytössä suojapleksi.

Asiakasmäärän hallinta:

Turvavälien takaamiseksi myymälässä on määritelty yhtäaikaisten henkilöiden maksimimäärä, jota henkilökunta valvoo. Myymäläkohtainen määritys on tehty myymälän kokoon perustuen.

Turvallinen jonottaminen:

Mikäli myymälä ruuhkautuu, henkilökuntaa ohjaa asiakkaita jonottamaan myymälän ulkopuolella pitääksemme huolen turvavälien toteutumisesta.

Asiakaskohtaamisen kesto:

Henkilökunta pyrkii varmistamaan, että asiakaskohtaaminen ei kestä yli 15 minuuttia. Pidempää keskustelua vaativissa kohtaamisissa henkilöstö huolehtii, että kohtaaminen tapahtuu suojamaskeja, pleksiä ja hyvää hygieniaa noudattaen. Henkilökunta voi myös tarjota tällaisissa tilanteissa vaihtoehtoisia tapoja asioida tai jatkaa keskustelua esimerkiksi puhelimen välityksellä.

Henkilöstön valmius:

Henkilökunnalla on ohjeistus, kuinka toimia erilaisissa tilanteissa ja varmistaa niin oma kuin asiakkaiden turvallisuus. Noudatamme etukäteen määriteltyjä suunnitelmia tilanteessa, jossa ilmenee mahdollinen altistuminen tai myymälätilassa on ollut viruksen saanut henkilö.

Tehostettu siivous:

Siivoamme myymälä- ja takahuonetiloja tehostetusti ja desinfioimme asiointitiskejä, tasoja, pintoja ja työssä tarvittavia välineitä useita kertoja päivässä. Henkilökunnalla on lisäksi käytössä kertakäyttöisiä desinfiointiliinoja, joita hyödynnetään mm. asiakkaiden laitteita käsiteltäessä ja kosketuspintoja puhdistettaessa.

Pidetään huolta toisistamme!